Ik heb een stroomstoring in mijn woning

Is er een netstoring? U kunt dit eenvoudig controleren bij uw buren: bij een netstoring hebben zij ook geen stroom. Belt u dan het nationale storingsnummer 0800-9009.

Heeft u geen stroom meer in alleen uw eigen woning dan kunt u eerst een zogenaamde stekkerproef uitvoeren om te achterhalen of de stroomstoring wordt veroorzaakt door een elektrisch apparaat.

U haalt hierbij alle stekkers uit het stopcontact. Denkt u ook aan stekkers van inbouwapparatuur zoals een afzuigkap en de cv.
Vervolgens zet u de knop van de aardlekschakelaar weer om en steekt u één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zo ziet u welk apparaat een probleem oplevert.
Mocht blijken dat één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, dan zijn de kosten voor uzelf.

Ligt het niet aan uw eigen apparaten, dan kunt u  een afspraak met ons maken  via uw persoonlijke pagina.

Was dit antwoord nuttig?

Geef uw beoordeling door middel van sterren:

Hoe kunnen wij u nog verder helpen?