Wij zijn er, met veiligheidsmaatregelen, voor u!

[26-3-2021] Het is nog te vroeg voor verdere versoepelingen. Dat was dinsdagavond de boodschap van Rutte tijdens de persconferentie. Wij sluiten aan bij de oproep van Rutte om contacten tot een minimum te beperken. We blijven doorgaan op de ingeslagen weg: we ontmoeten onze huurders, partners en relaties zoveel mogelijk digitaal en zetten onze dienstverlening onverminderd voort! In dit bericht laten wij u weten op welke manier wij er voor u zijn.

Wij zijn bereikbaar & helpen u bij voorkeur digitaal

Wij zijn bereikbaar en helpen u graag. Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit vanuit huis en helpen u daarom bij voorkeur digitaal of telefonisch. U kunt contact met ons opnemen door:
  • Gebruik te maken van uw ‘MijnSité-omgeving’. Hier kunt u uw gegevens inzien, reparatieverzoeken melden, uw facturen betalen en meer. Het grote voordeel hiervan is dat u dit 24/7 kunt doen op een door u gewenst moment.
  • Te mailen naar site@swd.nl. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie op uw vraag;
  • Telefonisch contact met ons op te nemen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via (0314) 37 20 00.
  • Kunnen wij u niet via bovenstaande manieren verder helpen en onze medewerkers beoordelen uw vraag als urgent, dan helpen wij u verder tijdens een afspraak op kantoor. Kom dan alleen wanneer u niet ziek bent en geen verkoudheidsklachten ervaart en draag een mondkapje en hou te allen tijde 1,5 meter afstand. In de meeste gevallen verwachten wij u digitaal of telefonisch goed te kunnen helpen.   

We zetten onze dienstverlening onverminderd voort

Wij hebben het afgelopen jaar goede manieren gevonden om onze dienstverlening onverminderd voort te zetten en waarbij we ons aan de geldende coronamaatregelen houden. Zo:

Gaat de verhuur van onze woningen onverminderd door

Op www.thuisindeachterhoek.nl vind u ons actuele woningaanbod. Heeft u een afspraak voor bezichtiging van een woning of voor een woningoplevering staan, dan neemt een medewerker contact met u op, om uit te leggen hoe we te werk gaan. Als u ziek bent of verkoudheidsklachten heeft, vragen wij u contact met ons op te nemen en dan stellen wij de afspraak uit of zoeken een andere mogelijkheid. Het is toegestaan om met maximaal twee mensen tegelijk de woning te betreden, tijdens de inspecties en verhuringen en de 1,5 meter afstand te respecteren. 
 

Voeren we reparaties uit

We helpen u als er iets kapot is in uw woning, want we blijven goed en veilig wonen garanderen. U kunt vaak direct bellen met één van onze onderhoudspartners om een afspraak te maken. Klik hier voor meer informatie over het melden van een reparatie en voor een overzicht waarin voor ieder soort reparatie staat wie u kunt bellen en op welk telefoonnummer zij bereikbaar zijn. De vakmensen die bij u over de vloer komen nemen veiligheidsmaatregelen en zorgen ervoor dat zij voldoende afstand houden. Ook vragen zij u, voor uw eigen veiligheid, naar een andere ruimte te gaan, tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Lees er meer over in de folder ‘Samen veilig doorwerken, zo werkt het!’. Krijgt u klachten nadat een vakman bij u is geweest en test u positief? Neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat wij veiligheidsmaatregelen kunnen nemen.

Gaan onderhoud-, renovatie- en verduurzaamingswerkzaamheden door

We blijven onderhoud-, renovatie- en verduurzamingswerkzaamheden aan onze woningen uitvoeren. Daarbij nemen we maximale veiligheidsmaatregelen en dit vragen wij ook van onze partners, zoals aannemers. De vakmensen werken voornamelijk buiten en wanneer zij toch bij u over de vloer moeten komen, nemen zij veiligheidsmaatregelen en zorgen ervoor dat zij voldoende afstand houden. Ook vragen zij u, voor uw eigen veiligheid, naar een andere ruimte te gaan, tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Lees er meer over in de folder ‘Samen veilig doorwerken, zo werkt het!’ Krijgt u klachten nadat een vakman bij u is geweest en test u positief? Neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat wij veiligheidsmaatregelen kunnen nemen.

Zijn en blijven we aanwezig in buurten en wijken

We blijven zichtbaar aanwezig in de buurten en wijken waar onze woningen staan.  Onze wijk- en complexbeheerders zijn herkenbaar aan een Sité-jas en rijden in een Sité-auto. Heeft u een vraag of wilt u van gedachten wisselen, spreek ze gerust – op veilige 1,5 meter afstand – aan.

Bieden we maatwerk bij betalingsproblemen

Ook blijven onze huurincassoconsulenten contact opnemen met huurders met financiele problemen om samen met hen (en partners) tot een oplossing te komen. We blijven daarbij maximaal maatwerk bieden. Heeft of verwacht u problemen met het betalen van uw huur? Neem dan contact met ons op, zodat wij samen met u kunnen kijken naar een passende oplossing.

Helpen we  huurders die het nodig hebben met een luisterend oor

Juist in deze moeilijke tijd, bieden we onze huurders een helpende hand. We helpen huurders die het – om wat voor reden dan ook – nodig hebben. Wij zijn er voor u, omdat we u een thuis willen geven en dat is meer dan een stapel stenen. Daarbij gaan wij niet op de stoel van een zorgverlener zitten. Wel helpen we u door u in contact te brengen met de juiste personen of partijen, die u verder kunnen helpen.

Veiligheid staat voorop!

Bij alles wat we doen staat uw en onze veiligheid voorop. Op deze manier hopen we u zo goed mogelijk van dienst te zijn.