Maatregelen tegen verspreiding van het Coronavirus

De overheid heeft maatregelen genomen om verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Wij volgen deze richtlijnen voor uw en onze veiligheid en zorgen daarom ervoor dat er zo weinig mogelijk mensen bij elkaar komen. We zijn bereikbaar en helpen u graag, maar ons kantoor is gesloten.

Wij helpen u graag per mail of telefonisch

Wij zijn bereikbaar en helpen u graag. U kunt contact met ons opnemen door:
  • Te mailen naar site@swd.nl. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie op uw vraag;
  • Telefonisch contact met ons op te nemen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via (0314) 37 20 00. Mogelijk kan de wachttijd iets langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij vragen om uw begrip hiervoor. Als uw vraag niet dringend is, stuur dan een e-mail naar site@swd.nl.

Reparatieverzoek doorgeven?

We laten u niet in de kou staan tijdens deze coronacrisis. Heeft u een reparatieverzoek? Bel dan naar (0314) 37 20 00. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar bij spoed. Buiten onze kantoortijden, wordt u automatisch doorgeschakeld naar de meldkamer. Ook kunt u mailen naar site@swd.nl. Het is tijdelijk niet mogelijk om uw reparatieverzoek door te geven via Mijn Sité. 

Samen veilig doorwerken, zo werkt het
We maken optimaal gebruik van de ruimte die de overheid binnen de richtlijnen biedt. De vakmensen die bij u over de vloer komen nemen veiligheidsmaatregelen en zorgen ervoor dat zij voldoende afstand houden. Ook vragen zij u, voor uw eigen veiligheid, naar een andere ruimte te gaan, tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Wij laten u graag zien hoe de vakman te werk gaat. Daarvoor hebben wij de flyers ‘Samen veilig doorwerken, zo werkt het’ ontwikkeld. Lees in deze flyers:

Flyer - Welke stappen wij doorlopen wanneer u een reparatieverzoek doorgeeft
Flyer - Welke stappen de vakman doorloopt wanneer hij bij u een reparatie komt uitvoeren

Uw huur betalen

Op dit moment kunt u uw huur niet contant op kantoor komen betalen. Betalen kunt u het beste doen met een automatische incasso of via Ideal als u inlogt in ‘Mijn Sité’ (rechts bovenin het scherm). Betaalt u de huur niet via automatische incasso? Dan betaalt u € 2,- extra. Deze betalingen moeten wij namelijk handmatig verwerken, wat meer tijd kost. Ons banknummer is NL48 RABO 0110 5103 21. Vergeet niet in de omschrijving uw relatiecode (beginnend met 6800) te vermelden en voor welke maand de betaling is. Meer informatie over het betalen van uw huur is hier te vinden. 


Huuropzegging en oplevering van uw woning

Heeft u uw huur opgezegd? De woninginspecties en opleveringen gaan in verkorte vorm vooralsnog door. Heeft u een afspraak staan, dan neemt een medewerker contact met u op, om uit te leggen hoe we te werk gaan. Tevens vragen wij u of u ziek bent of verkoudheidsklachten vertoont. Zoja, dan stellen wij de afspraak uit.

Actueel woningaanbod te vinden op ThuisindeAchterhoek.nl

Ons actuele woningaanbod is te vinden op www.thuisindeachterhoek.nl. Woningzoekenden kunnen hier reageren op ons woningaanbod en daarnaast op het woningaanbod van de overige Achterhoekse corporaties. We werken vervolgens via een aangepaste procedure, waarbij we veiligheidsmaatregelen nemen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan.  

Huisbezoeken, spreekuren en klankbordgroepen

Alle geplande huisbezoeken en bijeenkomsten vanuit Sité gaan niet door. Ook nemen onze medewerkers geen deel aan vergaderingen en bijeenkomsten die door andere organisaties worden georganiseerd.


Tijdelijke maatregelen

Bovenstaande maatregelen zijn tijdelijk. We houden de richtlijnen van het RIVM nauwlettend in de gaten en sluiten daar onze maatregelen op aan. We rekenen op uw begrip.